Poznej svého klienta: 3 způsoby, jak lépe poznat profil vašeho ideálního zákazníka

Každý obchodník a každý člověk, co nabízí nějaké produkty nebo služby by nejraději viděl do hlavy svým klientům. Průzkumy trhu, skupinová šetření, dotazníky či analýzy dat chování klientů – to vše má za úkol jednu jedinou věc, a sice pochopit, po čem klienti touží, a jak by měla vypadat nabídka, která je zaujme. I vy se jistě zajímáte o to, co vaši klienti chtějí, abyste vaši současnou nabídku mohli odpovídajícím způsobem upravit. Proto vám přinášíme tři ne tak často využívané způsoby, jak se o vašich zákaznících dozvědět více a jak si vypracovat profil vašeho ideálního zákazníka.

Analýza obchodních schůzek a nahrávek telefonních hovorů

Efektivní, ale i přesto opomíjenou metodou, jak porozumět tomu, jak klient vnímá vaše nabídky nebo zákaznický servis, je poslouchat, jakým způsobem zákazník reaguje na vás nebo jiné pracovníky ve vaší firmě. Dávejte především pozor na jednotlivé spontánní projevy, negativní i pozitivní, které vám napoví, ve kterých konkrétních situacích váš postup nefunguje, jak má, nebo jaké jsou naopak jeho silné momenty. Jak ale upozorňuje SalesForce blog, musíte samozřejmě dát pozor na GDPR a hovory vždy nahrávat pouze se souhlasem zákazníků.

Kvalitativní průzkum

Velká data, analýzy a kvantitativní výzkumy jsou jedna věc. Druhá věc je sednout si s některým z vašich klientů a do hloubky s ním probrat, jaká jsou jeho očekávání, co se mu na vašich službách líbí, a co ne. Poznatky získané touto metodou nejsou nijak výrazně průkazné samy o sobě, protože vzorek zkoumaných subjektů je malý. Na druhou stranu ale můžete díky tomuto typu průzkumu přijít na skutečnosti a nápady, které můžete coby hypotézy následně zkusit ověřit i jinými druhy šetření. 

Sledování trendů v zákaznických komunitách

Lidé se dnes na internetu sdružují ohledně všemožných myslitelných témat. Co se týče skupin, které se shromažďují na vašem facebookovém profilu nebo webových stránkách, v nich byste měli být aktivními účastníky a co nejvíce s klienty komunikovat, vysvětlovat a podněcovat v nich další aktivity. Existují ale jistě i obecná fóra, která nejsou přímo spojená s vaším konkrétním produktem, kde si zákazníci vyměňují názory ohledně typu produktu nebo služby, které nabízíte. Naslouchejte názorům těchto uživatelů a pracujte s informacemi, které tímto způsobem získáte.

 

-mm-

Zdroj: SalesForce Blog - blog na stránkách společnosti SalesForce

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova