Generace Z: Jak úspěšně prodávat mladým zákazníkům

Mladí lidé vždy byli a budou nositeli touhy po změně, inovaci a relativizaci zaběhlých pořádků. Jejich požadavky hrají významnou roli v tom, proč se zákaznický servis a celková interakce mezi firmami a klienty změnily za posledních několik málo let, a také proč se čím dál víc využívá umělá inteligence. Pokud obchodujete s mladými lidmi a chcete dostát jejich očekávání, měli byste se v rámci zákaznického servisu zaměřit na následující body.

Více komunikačních kanálů

Mladí lidé očekávají, že se s vaší firmou budou moci spojit různými komunikačními kanály. Podle článku na LinkedIn Pulse byste měli nabídnout zákazníkům celou škálu způsobů, jak může probíhat interakce mezi vámi a klientem. Jestliže stále spoléháte pouze na telefon, u mladších ročníků moc úspěchů s tímto přístupem nesklidíte.

Online nakupování

Digitální revoluce přinesla změny i ve způsobu, jakým se nakupuje. A mladí těmto novým trendům vesel holdují. Rozdíl mezi tím, že si mají přijít do kamenného obchodu něco vyzvednout, a tím, že jim to přijde poštou nebo v digitální podobě, je pro mladší ročníky natolik velký, že může výrazně ovlivnit jejich rozhodnutí, zda nákup uskutečnit nebo ne.

Značky

Mladí klienti velmi dají na značky. Nejedná se přitom o slepé důvěřování, protože mladí lidé mají často čas dělat si rešerše, zjišťovat si názory ostatních, konverzovat o službách se svými vrstevníky. Jakmile se ale značka ukáže jako kvalitní, jsou ochotni ji být věrní.

Non-stop provoz

Mladší zákazníci rozhodně nejsou fanoušky pracovní doby zákaznického servisu od devíti do sedmnácti hodin. Očekávají, že vaše služby budou k dispozici non-stop. To je spojeno s tím, že očekávají, že celá řada věcí bude automatizovaná nebo digitalizovaná, případně bude využívat umělou inteligenci, a nebude tedy vyžadovat zásahy ze strany živých zástupců firmy.

 

-mm-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova