Vyhněte se nicneříkajícím výrazům
Klienti (a obecně všichni lidé) mají tendenci důvěřovat těm lidem, kteří působí autenticky a kteří vypadají, že mají vše pevně v rukou. Podle The Muse je proto nutné, abyste se vyvarovali vágních slov bez významu nebo vycpávkových slov a abyste raději používali naopak akční slova a efektivní styl komunikace.
Používejte akční výrazy a produkt popisujte v souvislosti s klientem
Používejte výrazy, které odkazují na akci a které klienta přesvědčí, že víte, co děláte. Nemluvte v pasivním rodu. Místo toho, že něco „bude uděláno“ řekněte, že to uděláte vy. Stejně tak vždy používejte popis produktu přímo ve vztahu ke klientovi. Místo toho, že produkt například šetří čas řekněte: „Produkt vám ušetří čas“.
Nechte klienta mluvit
Nebojte se dělat pomlky a nechat mluvit klienta. Obchodníci často pokládají rétorické otázky a pak si na ně sami odpovídají. Nechte odpovědět klienta. Stejně tak by interakce se zákazníkem neměla být jedním dlouhým monologem ale konstruktivním dialogem, kdy vy více posloucháte, než mluvíte.
Dávejte neverbálními signály najevo, že posloucháte a rozumíte
Obchodní schůzka, kdy se snažíte zjistit očekávání a potřeby klienta, se často může změnit ve výslech. Toho je potřeba se vyvarovat. Musíte dávat klientovi najevo, že rozumíte a souhlasíte, povzbuzovat ho k dalšímu hovoru, nepřerušovat ho a pokládat doplňující otázky.
-mm-