Soustřeďte se na pozitiva, nikoliv na negativa
Toto se snadněji řekne, než udělá. Nicméně pokud se budete stále zaobírat negativy a tím, že vám něco nejde, situaci tím jenom zhoršíte. Začněte se soustředit na pozitivní věci. V čem jste dobří? Jste například empatičtí s klienty, nebo jste odborník na určitou oblast? Podpořte své pozitivní stránky a vykřesejte z nich maximum tak, abyste při jednání s potenciálními zákazníky byli sebevědomí. Jestliže vám chybí sebevědomí, zkuste následující cvičení, které sice může znít hloupě, ale skutečně funguje. Vždy večer před spaním nebo naopak ráno před odchodem do práce se postavte před zrcadlo a opakujte si dokola: „Jsem dobrý. Jsem profesionál, vyznám se ve svém oboru a v příštím měsíci budu nejlepším prodejcem v našem týmu.“
Netrapte se s tím, co nemůžete ovlivnit
Jak uvádí článek na LinkedIn, lidé se často příliš zaobírají tím, co ve skutečnosti nemohou ovlivnit. Obchodníci si často zoufají nad situací na trhu nebo nad ekonomickou situací svých potenciálních klientů. Mnoho věcí, jako je makroekonomický vývoj, neovlivníte. Ale můžete měnit váš přístup podle aktuálního stavu. Identifikujte, co můžete a nemůžete změnit, netrapte se tím, s čím nic nemůžete udělat, a zaměřte se na to, nad čím máte moc.
Zkuste nové metody a najděte novou motivaci
Kdy jste naposledy byli na školení nebo se zamysleli nad novými způsoby prodeje? Pokud se dlouho nacházíte v jednom prostředí, mezi těmi samými lidmi a stále pracujete stejným způsobem, dříve nebo později vám prodeje musely klesnout. Každý potřebuje občas novou motivaci a podněty. Navštivte nějakou oborovou konferenci, zajistěte si školení nebo vyražte coby „mystery shopper“ ke konkurenci. Všechny tyto zkušenosti vám mohou pomoci v tom posunout se někam dále.
-mm-