Moderní vs. vtíravý prodejce
Moderní obchodní profesionál by měl být člověk, který umí rozpoznávat příležitosti, umí naslouchat klientům, efektivně analyzovat jejich potřeby a ve spolupráci se zákazníkem najít to nejvhodnější řešení. Se solidními prodejci lidé rádi jednají a aktivně je i opakovaně vyhledávají, protože jsou zdrojem expertních informací.
Bohužel, stále se vyskytuje i ještě jeden typ obchodníka – a tím je vtíravý, otravný prodejce, který si jednoduše nedá pokoj a který se vždy vše snaží prodat za každou cenu, aniž by dané problematice nějak výrazněji rozuměl. Tento druhý typ prodejce má díky svému přístupu svoji práci značně ztíženou, protože lidé s ním neradi jednají, klienty musí neustále dobývat, nemá od svých zákazníků žádná doporučení a málokdo se k němu opakovaně vrací. Jak nebýt takovým druhem prodejce? Zde jsou čtyři tipy, které byly uveřejněny ve článku na LinkedIn Pulse.
Tip č. 1: Nelžete a držte slovo
Nesnažte se „mlžit“ nebo snad vyloženě lhát. Buďte vždy ke klientům upřímní, i když to v momentální situaci může působit kontraproduktivně.
Tip č. 2: Buďte skutečnými odborníky
Buďte profesionály a skutečnými experty ve vašem oboru. Nikdy se nesmí stát, že potenciální zákazník o něčem ví více než vy.
Tip č. 3: Nebojte se odmítnout klienta
Jestliže nenaleznete shodu mezi potřebami klienta a vašimi produkty, nelámejte nic přes koleno. Přiznejte, že bohužel nemůžete v tomto případě sloužit, a doporučte zájemci další postup.
Tip č. 4: Nabídněte přidanou hodnotu
Buďte pro vaše klienty více než jenom zástupcem korporátu. Měli by ve vás mít oporu a vědět, že se na vás mohou spolehnout i do budoucna.
-mm-