Naučte se lépe mluvit a uzavírat tak více obchodů

To, jakým způsobem mluvíte, mívá v různých životních situacích větší dopad než to, co vlastně přesně říkáte. Při obchodování to platí dvojnásob. Tónem hlasu, intonací a výběrem slov můžete zcela změnit význam a efekt toho, co říkáte. Přinášíme vám proto několik tipů, jak se naučit s klienty a potenciálními klienty lépe mluvit a uzavírat tak více obchodů.

Vyhněte se nicneříkajícím výrazům

Klienti (a obecně všichni lidé) mají tendenci důvěřovat těm lidem, kteří působí autenticky a kteří vypadají, že mají vše pevně v rukou. Podle The Muse je proto nutné, abyste se vyvarovali vágních slov bez významu nebo vycpávkových slov a abyste raději používali naopak akční slova a efektivní styl komunikace.

Používejte akční výrazy a produkt popisujte v souvislosti s klientem

Používejte výrazy, které odkazují na akci a které klienta přesvědčí, že víte, co děláte. Nemluvte v pasivním rodu. Místo toho, že něco „bude uděláno“ řekněte, že to uděláte vy. Stejně tak vždy používejte popis produktu přímo ve vztahu ke klientovi. Místo toho, že produkt například šetří čas řekněte: „Produkt vám ušetří čas“.

Nechte klienta mluvit

Nebojte se dělat pomlky a nechat mluvit klienta. Obchodníci často pokládají rétorické otázky a pak si na ně sami odpovídají. Nechte odpovědět klienta. Stejně tak by interakce se zákazníkem neměla být jedním dlouhým monologem ale konstruktivním dialogem, kdy vy více posloucháte, než mluvíte.

Dávejte neverbálními signály najevo, že posloucháte a rozumíte

Obchodní schůzka, kdy se snažíte zjistit očekávání a potřeby klienta, se často může změnit ve výslech. Toho je potřeba se vyvarovat. Musíte dávat klientovi najevo, že rozumíte a souhlasíte, povzbuzovat ho k dalšímu hovoru, nepřerušovat ho a pokládat doplňující otázky. 

 

-mm-

Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova