Kreativní a unikátní řešení
Jak uvádí Forbes, umělá inteligence může ze své podstaty fungovat při vypracovávání nabídky pouze v případě, že se nejedná o žádnou atypickou nebo specifickou zakázku. Určitou míru personalizace samozřejmě může nabízet i umělá inteligence, ovšem vždy v rámci definovaných mantinelů, a vymýšlet cokoliv mimo zaběhnuté koleje robotům nepřísluší.
Mezilidské vztahy
Lidé, kteří vidí budoucnost obchodu výhradně v automatizaci, zapomínají, že prodej není pouze o poptávce, nabídce a nalezení ideálního řešení. V obchodě fungují dlouhodobé vztahy, velkou roli hraje lidský rozměr a osobnost obchodníka. Jedině tak lze vysvětlit, proč se mnozí lidé obrací na svého oblíbeného obchodního zástupce, i když mohou jinde najít možná lepší nabídky.
Poskytování informací a konzultací
Další věc, kterou nikdy nemůže umělá inteligence nahradit, je informativní a konzultační rozměr prodejního cyklu. Řada lidí si chodí k prodejci nejenom pro řešení, ale i pro radu. V ideálním případě by měl prodejce působit jako konzultant, který vždy navrhne to nejlepší řešení, nehledě na to, jestli je to to jeho nebo ne. Zároveň by měl být expertem ve svém oboru a oplývat aktuálními informacemi, které umožní klientovi rozhodnout se správně. To vše nikdy nemůže software nahradit.
-mm-