How to exceed all your sales results in the year 2025

How to exceed all your sales results in the year 2025

Would you like to achieve better sales results? Are you not doing as well as you would like now, and have you made a resolution to achieve your best sales results in the upcoming year? This article will help you do just that.

Focus on the positive things, not the negative ones

This is easy to say but hard to do. But if you dwell on the negative and on things you failed at, the situation will only get worse. Start focusing on positive things. What are your strengths? Are you empathetic with clients, or are you an expert at a certain sector? Focus on your strengths and get maximum out of them so that you are confident when dealing with customers. If you are lacking confidence, try the following excercise that may sound stupid but that actually works. Before going to bed, or in the morning before you leave for work, stand in front of a mirror and repeat to yourself: „I am great. I am a professional, I am an expert and next month I will be the best salesperson in our team.“

Do not worry about things you cannot impact

As a LinkedIn article states, people often focus too much on what they cannot affect. Businesspeople are desperate over the situation on the market or over the economic situation of their prospects. There are many things, like macro-economic development, that you cannot control. But you can change your attitude according to the current situation. Identify what you can change and what you cannot, do not dwell on things you cannot control and focus on the things over which you have power.

Try out new methods and find new motivation

What was the last time you were at training or when you thought of new ways to sell things? If you find yourself for a long time in the same environment, with the same people and in the same work routines, sooner or later your sales will drop. From time to time everybody needs new motivation and incentives. Visit a topic conference, go to a training session or go „mystery shopping“ to your competitor. All this experience can help you step further.

 

-mm-

Jak v roce 2025 překonat všechny své dosavadní prodejní výsledky

Rádi byste dosahovali lepších prodejních výsledků? Nedaří se vám teď tak, jak byste si přáli, a dali jste si předsevzetí, že v následujícím roce dosáhnete svých nejlepších obchodních výsledků? Právě s tím vám poradíme v tomto článku.

Soustřeďte se na pozitiva, nikoliv na negativa

Toto se snadněji řekne, než udělá. Nicméně pokud se budete stále zaobírat negativy a tím, že vám něco nejde, situaci tím jenom zhoršíte. Začněte se soustředit na pozitivní věci. V čem jste dobří? Jste například empatičtí s klienty, nebo jste odborník na určitou oblast? Podpořte své pozitivní stránky a vykřesejte z nich maximum tak, abyste při jednání s potenciálními zákazníky byli sebevědomí. Jestliže vám chybí sebevědomí, zkuste následující cvičení, které sice může znít hloupě, ale skutečně funguje. Vždy večer před spaním nebo naopak ráno před odchodem do práce se postavte před zrcadlo a opakujte si dokola: „Jsem dobrý. Jsem profesionál, vyznám se ve svém oboru a v příštím měsíci budu nejlepším prodejcem v našem týmu.“

Netrapte se s tím, co nemůžete ovlivnit

Jak uvádí článek na LinkedIn, lidé se často příliš zaobírají tím, co ve skutečnosti nemohou ovlivnit. Obchodníci si často zoufají nad situací na trhu nebo nad ekonomickou situací svých potenciálních klientů. Mnoho věcí, jako je makroekonomický vývoj, neovlivníte. Ale můžete měnit váš přístup podle aktuálního stavu. Identifikujte, co můžete a nemůžete změnit, netrapte se tím, s čím nic nemůžete udělat, a zaměřte se na to, nad čím máte moc.

Zkuste nové metody a najděte novou motivaci

Kdy jste naposledy byli na školení nebo se zamysleli nad novými způsoby prodeje? Pokud se dlouho nacházíte v jednom prostředí, mezi těmi samými lidmi a stále pracujete stejným způsobem, dříve nebo později vám prodeje musely klesnout. Každý potřebuje občas novou motivaci a podněty. Navštivte nějakou oborovou konferenci, zajistěte si školení nebo vyražte coby „mystery shopper“ ke konkurenci. Všechny tyto zkušenosti vám mohou pomoci v tom posunout se někam dále.

 

-mm-

Article source LinkedIn - the largest business-oriented social network worldwide