Pět způsobů, jak může zákaznický servis předcházet u klientů problémům
Mnoho firem se zaobírá myšlenkou, jak nejvíce vyjít klientovi vstříc a jak si co nejlépe zajistit jeho věrnost. Odpověď na tuto otázku zní: Mít skvělý zákaznický servis. Takový, který dovede problémy klientů předvídat a předcházet jim ještě předtím, než vůbec nastanou. Zde je pět tipů, jak i vy můžete vašim zákazníkům pomoci předcházet problémům a jak zajistit, aby z interakce s vaším zákaznickým servisem odcházeli spokojení.
Rozdělení rolí v rámci firmy
Podle CustomerThink pomáhá, pokud jsou podle oborů rozděleny role v rámci vaší společnosti a v rámci zákaznického servisu. Pokud je někdo odborník na určitou věc, měl by se v rámci této oblasti věnovat klientům on, protože podá ten nejlepší výkon.
Sekce „nejčastější otázky“ na webu
Dostáváte v rámci zákaznického servisu stále ty samé otázky? Možná je na čase založit sekci „časté dotazy“ na vaší webové stránce. To oceníte jak vy, tak klienti.
Instruktážní video
Lidé mají rádi videa. Jestliže byste tedy chtěli zákazníkům poskytnout určitý návod, určitě se pokuste využít formu videa, které zároveň můžete pojmout vtipně a s nadhledem.
Telefonování
Preferujte telefon před e-mailem. I když zákazníci mají tendenci často využívat e-mail, protože jim je komfortnější díky jeho nepřímé interakci s druhým člověkem, může se vám stát, že nakonec skončíte výměnou desítek e-mailů, které by se daly po telefonu vyřešit během několika málo minut.
Dotazníky
Poslední rada zní: Zeptejte se klientů, co by sami nejvíce ocenili! Jestliže nemáte ještě vypracovaný systematický způsob sběru názorů a zkušeností vašich zákazníků, je na čase, abyste jej zavedli.
-mm-
5 tips on making your clients' lives easier
Many companies think about how they could best meet the demands of their clients and how to increase their customer loyalty. The answer to this question is: Have great customer service, one that is able to anticipate and solve clients' problems before they even appear. Here are five tips on how you can help clients anticipate problems and how you can ensure that they're happy after an interaction with your customer service.
Allocation of roles within your company
According to CustomerThink, it helps if the roles in your customer service team are allocated according to the specialization of the individual members. If someone is an expert in certain field, they should take care of the related issues with clients as they will give the best performance.
„FAQ“ section
Is your customer service getting the same quesitons over an over? Maybe it's time to introduce a FAQ section on your website. Both you and your clients will appreciate it.
Instructional video
People love videos. If you want to give instructions to your customers, make sure to try the video format, which you can make in a funny and unusual way.
Use the phone
Use the phone rather than e-mail. Though customers tend to use e-mail more because it is more convenient as they don't have to interact directly with the other person, it might happen that you end up exchanging dozens of emails about an issue that could have been resolved over the phone in a matter of minutes.
Questionnaires
The last piece of advice is: Ask your clients what they would appreciate the most! If you don't systematically collect opinions and comments from your customers, it's time you started.
-mm-